Trafik i Børnehøjde - Blog
Elever som trafikeksperter
Trafik i Børnehøjde har modtaget støtte til projektet ’Elever som trafikeksperter’ fra Villum Fonden, Novo Nordisk Fonden og Østifterne. Projektet udføres over fem år frem til 31. december 2028.
Formålet med projektet er at øge børn og unges interesse for naturvidenskab og teknologi ved at bringe science-undervisningen ind i et virkeligt projekt, der normalt udføres af trafikingeniører. Parallelt hermed skal projektet dokumentere og kommunikere potentialet i at inddrage elever til at løse trafikproblemer ved skoler.
Projektet udføres på i alt 20-22 grundskoler i en periode på fem år.
Læs mere om baggrunden for bloggen: 
 
      
      Elevinddragelse - reel indflydelse eller ’skin-inddragelse’?
En meget vigtig og stor del af vores projekter er elevinddragelse, da det er et effektfuldt middel til at løse trafikudfordringer ved skoler.
Eleverne har en meget stor rolle i projekterne
 
      
      Få trafikanter til at ændre adfærd med en positiv kampagne
Når vi udfører adfærdskampagner, er vores udgangspunkt, at kampagnen skal være positiv.
Vi tror på, at hvis vi skal have mennesker til at ændre adfærd, bliver de mest motiverede, hvis de får en positiv oplevelse, når de ser vores kampagner.
Vi tror på, at hverken børn eller voksne får lyst til at gøre noget andet
 
      
      Bilfri skolevej på Dalby Skole
I forbindelse med et trafikprojekt på Dalby Skole i Kolding pegede eleverne i 5.b på, at det var utrygt at færdes på cykel på en villavej, der deler skolens to matrikler
 
      
      Trafikingeniører på besøg
”Der er faktisk flere former for ingeniører. Dem vi havde besøg af – det var sådan nogle trafikingeniører”
 
      
      Elever i rollen som trafikingeniører
I projektet ‘Elever som trafikeksperter’ skal vi inspirere flere elever til at vælge science fremover ved at sætte dem i rollen som trafikingeniører. Trafik i Børnehøjde har mere end 10 års erfaring…
 
                         
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
              