Trafik - event - Aarhus

Trafik i Børnehøjde - Blog

Elever som trafikeksperter

Trafik i Børnehøjde har modtaget støtte til projektet ’Elever som trafikeksperter’ fra Villum Fonden, Novo Nordisk Fonden og Østifterne. Projektet udføres over fem år frem til 31. december 2028. 

Formålet med projektet er at øge børn og unges interesse for naturvidenskab og teknologi ved at bringe science-undervisningen ind i et virkeligt projekt, der normalt udføres af trafikingeniører. Parallelt hermed skal projektet dokumentere og kommunikere potentialet i at inddrage elever til at løse trafikproblemer ved skoler. 

Projektet udføres på i alt 20-22 grundskoler i en periode på fem år.  

Læs mere om baggrunden for bloggen:

Kan elever i udskolingen motiveres til at udvikle trafikløsninger? 
Johann Steen Boisen Johann Steen Boisen

Kan elever i udskolingen motiveres til at udvikle trafikløsninger? 

Vi har rigtig god erfaring med at inddrage elever på 4.-6. klassetrin i vores projekter, da de har en alder, hvor de stadigvæk er unge nok til at opleve trafikken omkring skolen som udfordrende og utryg nogle steder. Samtidig er de store nok til at kunne reflektere over, hvordan vi kan løse disse udfordringer… 

Læs mere
Prøvehandlinger bliver til permanente fysiske løsninger
Johann Steen Boisen Johann Steen Boisen

Prøvehandlinger bliver til permanente fysiske løsninger

I efteråret 2024 har vi udført et projekt på Tommerup Skole i Assens Kommune, der indeholdt en række forskellige prøvehandlinger. Projektet er et meget tydeligt eksempel på, hvordan vi gerne ser vores projekter udvikle sig…

Læs mere
Webinar om ‘Elever som trafikeksperter’ med IDA
Johann Steen Boisen Johann Steen Boisen

Webinar om ‘Elever som trafikeksperter’ med IDA

I samarbejde med IDA (Ingeniørforeningen) afholder vi et webinar, hvor vi fortæller om de foreløbige resultater i projektet ’Elever som trafikeksperter’. Vi fortæller om vores erfaring med at engagere flere skoler i arbejdet med trafik og aktiv transport. Raw Mobility fortæller om de første resultater fra videoanalyser på fem skoler…

Læs mere