Trafik i Børnehøjde - Blog
Elever som trafikeksperter
Trafik i Børnehøjde har modtaget støtte til projektet ’Elever som trafikeksperter’ fra Villum Fonden, Novo Nordisk Fonden og Østifterne. Projektet udføres over fem år frem til 31. december 2028.
Formålet med projektet er at øge børn og unges interesse for naturvidenskab og teknologi ved at bringe science-undervisningen ind i et virkeligt projekt, der normalt udføres af trafikingeniører. Parallelt hermed skal projektet dokumentere og kommunikere potentialet i at inddrage elever til at løse trafikproblemer ved skoler.
Projektet udføres på i alt 20-22 grundskoler i en periode på fem år.
Læs mere om baggrunden for bloggen:

Kan skoler udføre trafikprojekter på egen hånd?
Vi er gået i gang med at holde lærerkurser i de kommuner, hvor vi tidligere har udført et fondsprojekt. Formålet er at få flere skoler til at engagere sig i at arbejde med trafikken omkring skolen og samtidig øge elevers motivation for science…

Vi spørger en skoleleder: Hvorfor inddrage elever i trafikprojekter?
Vi har interviewet forskellige fagpersoner, der altid er en del af de projekter, vi laver på skolerne. Vi har spurgt dem, hvorfor de mener, det er relevant at inddrage elever i trafikprojekter. ..

Big Bang- konference: Hvor tæt kan vi komme på virkelighedsnær naturfagsundervisning?
Det er det spørgsmål jeg stiller på landets største konference for undervisere i naturfag og STEM. Sammen med Nina Ahnstrøm fra Engineer the Future holder jeg et oplæg på Big Bang-konferencen i Odense.
Oplægget afholdes onsdag den 19. marts kl. 14.20 i lokale 11+12…

Børnekonsekvensanalyser: Sverige som forbillede for Danmark?
I de sidste 11 år har vi i Trafik i Børnehøjde arbejdet med at inddrage elever i at udvikle trafikløsninger, der skal forbedre trygheden i trafikken omkring deres skole. Samtidig er målet at få flere elever til at vælge aktiv transport til og fra skole…